
Her ay maaşlardan kesinti...
Yeni sisteme göre çalışanların tasarruflarını artırmak ve uzun vadeli birikim imkanı sağlamak hedefleniyor.
Katılımcılara yatırımlarını yönlendirme hakkı.
Türkiye’de bir süredir devrede olan Otomatik Katılım Sistemi (OKS) ve bu yıl uygulamaya alınacak Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nin (TES) birleştirilmesi planlanıyor. Hali hazırda uygulanan Bireysel Emeklilik Sistemi’nden farklı olarak tüm çalışanların zorunlu katılımını öngören düzenleme kapsamında maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılması, işverenden yüzde 2, devletten ise yüzde 1 katkı sunulması hedefleniyor.
Bu kapsamda çalışanların maaşlarının yüzde 6’sı emeklilik havuzunda toplanacak ve devlet tarafından işletilecek. Katılımcılar, primlerin hangi yatırım araçlarında değerlendirileceğini seçebilecek. Bu sayede doğru yatırım yapanların birikimleri daha hızlı artabilecek. Yeni planda kıdem tazminatının TES içine alınması konusunda herhangi bir düzenleme yer almayıp, mevcut kıdem tazminatı uygulamasının, sistem devreye girdikten sonra da aynı şekilde devam etmesi düşünülüyor. Sistemde, Bireysel Emeklilik Sistemi’nden farklı olarak TES’te katılımcılar, 10 yıl dolmadan sistemden ayrılamayacak. Ancak afet, eğitim, ev alımı veya askerlik gibi olağanüstü durumlarda prim havuzundan belirli bir miktar para çekme hakkı yer alacak.

